Чому простір і час в чорній дірі міняються ролями? [ScienceClic]

  • Жарияланды Жыл бұрын

    Цікава наукаЦікава наука
    Жазылушы: 245 М.

    У чому полягає відмінність між часом і простором? Чому час і простір «міняються» напрямами в чорній дірі? Що таке діаграма Пенроуза? Відповіді на ці запитання - у відео тривалістю 10 хвилин!
    ✅Текст читав Volodymyr O`kropp | Радіо FM Галичина
    ✅Переклад, редагування, субтитрування, монтаж: Віталій Шевчук
    ❕Підтримайте "Цікаву науку" на www.patreon.com/join/CikavaNauka або
    💳 Приватбанк: 5168 7451 0521 3422
    💳 Монобанк: 4441 1144 1301 1642 (Віталій Шевчук)
    Інші відео Scienceclic:
    1. Що таке загальна теорія відносності: • Що таке загальна ...
    2. Новий спосіб візуалізації гравітації (загальної теорії відносності): • Новий спосіб візу...
    3. Що ми побачимо під час падіння в чорну діру: • Що ми побачимо пі...
    4. Чому простір і час в чорній дірі міняються ролями: • Чому простір і ча...
    5. Пульсари і нейтронні зорі [ScienceClic]: • Пульсари і нейтро...
    © Оригінальне відео: • Why Time and Spac...
    © Дозвіл на публікацію надано автором відео.
    © Канал ScienceClic English: / scienceclicen
    © To support Author of the video on Patreon: www.patreon.com/ScienceClic
    Фонова музика: lesfm.net (Royalty-Free Background Music)
    #SciTube #ЦікаваНаука #WatchUA

vaE Pop's +20
vaE Pop's

Чесно, у мене голова трішки лопає від такої інформації, тому навіть не уявляю скільки сил та знань прикладено до цього відео. ДЯКУЮ!!!

Жыл бұрын
Паша Pasha +29
Паша Pasha

Дуже Вам дякую за контент, це дуже якісне і зрозуміле пояснення дуже складної для розуміння теми.

Жыл бұрын
Andrii K. +18
Andrii K.

Нарешті я нормально розібрався у цих термінах "простір" та " час" дякую за вашу роботу!)

Жыл бұрын
Володимир Гошівський +28
Володимир Гошівський

Чим більше дивлюсь подібні відео тим більше розумію наскільки ми незначні та навряд чи колись дізнаємось хоча б 15% від того, що не можемо побачити на власні очі.

Жыл бұрын
Володимир Гошівський +2
Володимир Гошівський

@Mr. Gray так оці 90% що ми знаємо зараз можуть бути насправді 2-3% від того що є взагалі, просто ми не здогадуємось про такі речі тому що не можемо побачити.Справжні відкриття почнуться як тільки ми зможемо подорожувати по космосі з швидкістю, яка не буде вимагати зміни 10 поколінь на борту корабля)

Жыл бұрын
Mr. Gray
Mr. Gray

Пессимистично у тебя выходит.. процентов 90 из того что мы знаем про космос и вселенную - невозможно увидеть глазами. И все же вот сколько всего известно. 500 лет назад вообще ничего этого не знали, кроме того что могли увидеть, а это действительно ничто. Одни фантазии

Жыл бұрын
ILLYA +2
ILLYA

@olkogr що свічки попи церкви крашені яйця не потрібні? ) ...як і будь які богИ. Амінь.

Жыл бұрын
olkogr +6
olkogr

@петр І які таємниці всесвіту вам відкрив бог?

Жыл бұрын
Tarakudo +1
Tarakudo

Надто оптимістично. Ми не дізнаємось і 1% від того, що не бачимо.

Жыл бұрын
Андрій Козак +11
Андрій Козак

Каналу та автору дякую. Здоров'я та процвітання Вам!

Жыл бұрын
Андрій Богданов +62
Андрій Богданов

Народ, дивлюсь вас дуже давно! Обожнюю ваші відео і науку! Маю невеличке прохання: можете робити переклади на відео з каналу Kurzgesagt? Будь лааасочка, у них цікаві теми і гарна картинка, але я не так добре знаю англійську(… Буду вам дуже вдячний!

Жыл бұрын
Володимир Василишин +1
Володимир Василишин

До речі, так, було б цікаво)

Жыл бұрын
Volodymyr Chaban +1
Volodymyr Chaban

Включив субтитри більш-менш зрозумілою болгарською, заодно дві мови легше краще вивчити.

Жыл бұрын
Igor Кovtoniuk +2
Igor Кovtoniuk

не рекомендую це робити, оскільки там є титри і так зручно вчити цей "леангуаге", а панові Богданіксу рекомендуюю вдалого занурення за горизонт процессу вивчення анг. ;) ї

Жыл бұрын
Valentyna DM +8
Valentyna DM

Дуже цікаво! Дякую за класний переклад!

Жыл бұрын
VictorHmara +26
VictorHmara

Шкода астронавта. :-( Злі чорні діри.

Жыл бұрын
ǝɯɐu ʎɯ ʎɐs +3
ǝɯɐu ʎɯ ʎɐs

Вони не злі, як і не добрі... Вони просто існують... Як і все у Всесвіті 😉

Жыл бұрын
Oleg Trojan
Oleg Trojan

Може там рай😇

Жыл бұрын
dolphin dolphin +6
dolphin dolphin

Дякую за цікаве пояснення у чудовому перекладі! 🙂👍

Жыл бұрын
Тарас Рудий +30
Тарас Рудий

Дуже цікаві теми та гарне пояснення матеріалу спасибі вам

Жыл бұрын
Dan ObiOne +2
Dan ObiOne

Дякую вам за вашу працю!!! Простір та час дуже важливі!

Жыл бұрын
Dan ObiOne
Dan ObiOne

Дякую вам за вашу працю!

Жыл бұрын
Max Us +3
Max Us

Доброго дня, дякую за Вашу працю!

Жыл бұрын
Alex Quick +2
Alex Quick

ого, цікаво... дякую! вподобайка! 👍🇺🇦

Жыл бұрын
Андрій Стрийко +11
Андрій Стрийко

гарно розповіли, гарно показали, але мені бракне якогось висновку - виглядало, що мали б описати час чи його властивості, що дало б можливості зрозуміти його природу - але ж ні, нажаль. Проте - уподобайка!

Жыл бұрын
Alex J +6
Alex J

Круто, такого ещё не знал. Спасибо

Жыл бұрын
Over the top
Over the top

Дякую за якісні переклади!

7 ай бұрын
mahatma1602 +20
mahatma1602

Все й так у минулому, нас засмоктує чорна діра невідворотного, навіть коли ми п'ємо ранковий чай на добре освітленій кухні.

Жыл бұрын
v s h
v s h

Крутий переклад, дякую!

Жыл бұрын
Володимир LivePege
Володимир LivePege

Дякую за переклад!

8 ай бұрын
ObamaboyNotBad +3
ObamaboyNotBad

Дякую за контент! Дуже цікава і корисна інфа! Най прибуде з Вами Сила!

Жыл бұрын
ГРОНО - про Виноград українською +1
ГРОНО - про Виноград українською

Подобається мені ця тема. Дякую що розкриваєте її!

Жыл бұрын
Cassandra Demetridi +9
Cassandra Demetridi

ЧАС – це послідовність якихось (будь-яких) дій/подій. Кожна дія/подія є наслідком якихось попередніх дій/подій і причиною наступних. А тому говорити про "напрямок" можна тільки умовно, чисто для зручності. :)

Жыл бұрын
San Paul
San Paul

час це скоріше факт того що, енропія незворотня

7 ай бұрын
Ярослав Гарасим
Ярослав Гарасим

Почитайте книжку "Фізика часу" Річарда Мюллера і Ви зміните свою думку

Жыл бұрын
Arthur Fleck +1
Arthur Fleck

Краще пояснення часу ніж всі відео про простір/час. Причина/дія - наслідок за умовний еталонний інтервал(час). А у відео лишень розповідається про викривлення простору чорною дірою, внаслідок чого світло, яке має найбільшу швидкість, вже не може покинути її орбіту. Та це ніяк не змінить послідовність, напрямок руху подій та ентропію.

Жыл бұрын
Anatolii Iartys +2
Anatolii Iartys

Десь у тому ж напрямку виблискує друга теорія яка каже не про наслідок а про вірогідність наслідку.

Жыл бұрын
Володимир Василишин
Володимир Василишин

Дякую вам за дуже круті переклади дуже цікавих відео

Жыл бұрын
Іван Шарко +1
Іван Шарко

Дуже якісно зроблено! Молодці

Жыл бұрын
Alex +1
Alex

Дякую за українську! Наука - це захопливо!

7 ай бұрын
turbosega
turbosega

Дякую. Дуже цікаво!

Жыл бұрын
Толік Йов +2
Толік Йов

Дякую, за видево, вподобайка, комент!

Жыл бұрын
Serhii Matvieiev +1
Serhii Matvieiev

Дякую, цікавий матеріал. Ви найкращі, ви супер

Жыл бұрын
Charles Darwin
Charles Darwin

Дякую за цікавий та якісний україномовний контент.

Жыл бұрын
Ілля Бондар +2
Ілля Бондар

«Наше єдине можливе майбутнє це - падати. Аж до самої сингулярності» )))

7 ай бұрын
Andrii Rozhylo +1
Andrii Rozhylo

Дуже класна анімація і зрозуміле пояснення. Дякую

Жыл бұрын
Ella Yevtushenko +1
Ella Yevtushenko

у мене майже вибухнув мозок від того як це красиво і логічно)) всесвіт дивовижна штука!

Жыл бұрын
Ростислав Маловичко +3
Ростислав Маловичко

Супер спасибо 👍👍

Жыл бұрын
ATLAS ua +4
ATLAS ua

мне больше понравилось англоязычное видео, там именно показано как чёрная дыра прогибает пространство и вектора света, чем ближе к центру тем им дольше лететь, а значит "медленней".

Жыл бұрын
ATLAS ua
ATLAS ua

@Mr. Gray да, помню пару видосов)

Жыл бұрын
ATLAS ua
ATLAS ua

Рекомендую. Black Holes as you've never seen them.

Жыл бұрын
ColaGeNius
ColaGeNius

Канал просто супер!!

Жыл бұрын
Юлія Батура
Юлія Батура

Шалено дякую за всі Ваші відео українською!!!

Жыл бұрын
Виктор Войтенко
Виктор Войтенко

Дякую!

Жыл бұрын
Arthur Grusha
Arthur Grusha

Як же ж це цікаво!

Жыл бұрын
V R
V R

Дякую за якісний контент

Жыл бұрын
Stas Family Play
Stas Family Play

Супер !!!

Жыл бұрын
Rain Sender +3
Rain Sender

Якщо магніт запустити по орбіті навколо чорної діри, то яку форму матимуть магнітні лінії над горизонтом і під ним?

Жыл бұрын
Dj Dudaman
Dj Dudaman

дякую за обновлення знань щодо викривлення простору часу. З нетерпінням чекаю виготовлення телескопу, який відправлять на інший бік сонця, щоб збирати світло гравітаційним лінзуванням

Жыл бұрын
Катерина Бажан
Катерина Бажан

Дуже цікаво, що, уявляючи описані події, я відчула страх. Спрацював механізм захисту перед невідомим і не підвласним уяві. Це як зі смертю.

Жыл бұрын
Searhei Monack
Searhei Monack

Паглядзеу некалькi вiдэа пра падзеi в Украiне. Зараз усе астатнiя будуць на украiнскай мове. )

Жыл бұрын
Олег Токарчук +1
Олег Токарчук

Падати до самісінької сингулярности? Так то найкраще падіння! 🥰

Жыл бұрын
Sergius +1
Sergius

На моєму годиннику 03:25. Відео чудове. Дуже гарно сказано: " обмеженні швидкістю світла"

10 ай бұрын
Roman Andrykevych +1
Roman Andrykevych

Топ канал, дякую за зміст

7 ай бұрын
bub lik +1
bub lik

Завтра неизбежно... мы все двигаемся в неизбежное завтра... а в итоге каждого ждет сингулярность... я знал что мы живем в дыре, но не думал что она настолько черная...

Жыл бұрын
lacontre +1
lacontre

из серии: ничего не понятно, но интересно

Жыл бұрын
Вова Фан
Вова Фан

Більше українського контенту!!!

Жыл бұрын
Дар'я Королюк
Дар'я Королюк

Яке класне пояснення! Я майже все зрозуміла!:)

Жыл бұрын
bodya bodya
bodya bodya

Ну з конусами зрозуміло. А якщо наприклад з паралелограмом?

Жыл бұрын
Sergij Epik
Sergij Epik

Завжди цікавий канал, чи контент.

Жыл бұрын
Н
Н

👍👍👍

Жыл бұрын
Дмитро Русин +1
Дмитро Русин

7 років тому годі було знайти україномовний матеріал в ютюбі, тепер - суцільна насолода

Жыл бұрын
Artem Tymchenko +12
Artem Tymchenko

Цікавий варіант сприйняття чорної діри. Особливо коли почати роздумувати над тим, що простір всесвіту стає минулим у часі для мігранта через горизонт. Цікаво було б розглянути зворотній процес про мігранта, який вже всередині горизонту, і тут чорна діра перестає бути чорною дірою (напр випаровується).

Жыл бұрын
Artem Tymchenko
Artem Tymchenko

@Консультація Юриста Онлайн - Чат із Юристом згідно Хогкінса випаровується. Це відбувається коли на границі горизонту подій зароджуються два спутані фотони - один з них потрапляє в чорну діру, а інший покидає її.

Жыл бұрын
Консультація Юриста Онлайн - Чат із Юристом
Консультація Юриста Онлайн - Чат із Юристом

вона не випаровується

Жыл бұрын
український сокіл
український сокіл

Дякую дуже цікаво

Жыл бұрын
Andriy Ivanchenko +1
Andriy Ivanchenko

Дякую. Цікаво. Дуже цікаво. Надто гучні слова про майбутнє в сингулярності. Але сподобалося.

Жыл бұрын
ar43r
ar43r

ничего не понял, но очень интересно

Жыл бұрын
Utah lie
Utah lie

если массивные объекты влияют на "конусы света", значит, они находятся вне конусов, и по факту могут двигаться выше скорости света?

Жыл бұрын
Сергей Солдатов
Сергей Солдатов

Як мені подобається "Цікава наука".

Жыл бұрын
Козуля Сергей
Козуля Сергей

дуже цікаво дякую

Жыл бұрын
Віталій Муравицький +1
Віталій Муравицький

Цікаво, але дуже складно і незвично.

Жыл бұрын
Alexey Vasiliev +6
Alexey Vasiliev

Ви зупинилися на самому цікавому місці :)

Жыл бұрын
AliShuktu
AliShuktu

@Цікава наука Цікаво. Глянем! 👍☺

Жыл бұрын
Цікава наука +6
Цікава наука

Про нейтронні зорі на днях також буде відео (від ScienceClic)

Жыл бұрын
AliShuktu
AliShuktu

@Єгор Бондарук Це сарказм? Цього поки що ніхто не знає і знати неможливо. Якщо взяти до приміру нейтронну зірку, то там матерія зжата, атоми не мають відстані між собою. Так як сила тритягування перевищує силу відштовхування атомів.

Жыл бұрын
Єгор Бондарук
Єгор Бондарук

Точно!) - на самому цікавому місці Всесвіту зупинився... А що там, що в центрі??? Точка сингулярності, то є точка кінця? чи одночасно і початку? Куди все дівається і звідки все взялося? А ось для чого це все, я вже знаю)

Жыл бұрын
Serge1ukhunsky Уханський
Serge1ukhunsky Уханський

Дуже круьо і цікаво

Жыл бұрын
Mykola Chyslin +13
Mykola Chyslin

Про кут у 45° - нісенітниця: кут залежить від "масштабу" часового виміру відносно просторового: між цими вимірами є лінійна залежність (x = ct), але не обов'язково тотожна (x = t)

Жыл бұрын
Nooo...
Nooo...

Угол, от скорости зависит, как я понимаю. Чем ближе к скорости света, тем угол острее.

Жыл бұрын
Дмитро Оношко +1
Дмитро Оношко

@Serhii Chepurnyi Мені подобається хід ваших думок. Дійсно, константу можна обрати довільно. А взагалі-то, с - швидкість світла у вакуумі)

Жыл бұрын
Serhii Chepurnyi
Serhii Chepurnyi

@Дмитро Оношко А що, С може бути відмінним від 1-ці? Це ж - константа.

Жыл бұрын
Євген Притула
Євген Притула

Погоджуюся зі словом "нісенітниця", світловий конус 45° описаний при русі 1/2 шв. св. У Всесвіті нема об'єктів, які віддаляються між собою з такою швидкістю щоби світло від одного не доходило до іншого, це основа ЗТВ. Тому будь-який об'єкт падаючий у ЧД буде видимим, тільки від швидкості його віддалення залежатиме спектральний зсув світла, але він ніколи не досягне нуля.

Жыл бұрын
Yurko Prokopets
Yurko Prokopets

@Mykola Chyslin кут 45° буде і тоді, коли віссю часу зображати не t, а ct, незалежно від значення с у вибраних одиницях виміру часу і відстані. Хоча це теж по суті приведення одиниць, але локальне, тільки на діаграмі.

Жыл бұрын
Юрий Петрович
Юрий Петрович

І наче всі слова знайомі, а про що мова... Але в будь якому разі респект і лайк за україномовний контент!

Жыл бұрын
Файна думка - файна згадка! (Fajna zgadka)
Файна думка - файна згадка! (Fajna zgadka)

захоплююче!

Жыл бұрын
Андрей Таврический +1
Андрей Таврический

Ну , з двомірною проекцією зрозуміло . Давайте з трьохвимірно , чи там вже інша геометрія ?

7 ай бұрын
Timur Okhrii +1
Timur Okhrii

Дякую. Від відео до відео якось по-трохи починає вкладатися в голові ця сітка простору-часу.

Жыл бұрын
Олег Токарчук
Олег Токарчук

@Timur Okhrii Будь ласка!

Жыл бұрын
Timur Okhrii +1
Timur Okhrii

@Олег Токарчук а, згадав. Дякую.

Жыл бұрын
Олег Токарчук
Олег Токарчук

@Timur Okhrii Я трохи порився і його знайшов. Про відмінність плину часу там йдеться наприкінці з 9:31 секунд. Правда я перекрутив, що зверху час плине повільніше, бо ще раз прослухавши, знову дізнався, що це не так. Ось воно: https://www.youtube.com/watch?v=HZZujYUZ2LY

Жыл бұрын
Timur Okhrii +1
Timur Okhrii

@Олег Токарчук не пригадую такого відео.

Жыл бұрын
Олег Токарчук
Олег Токарчук

А ви дивилися одне із їхніх видив, де розказували, що час вгорі йде повільніше, ніж внизу? Точніше переказуючи, то було встановлено, що на вершині Ейфелевої вежі час відстає на одну мілісекунду, відносно землі, в проміжку календарного року. Ну і там ще розказували за гравітаційні лінії, що біля великих об'єктів вони вигинаються.

Жыл бұрын
Volodumur Shalay
Volodumur Shalay

👍

Жыл бұрын
Hefestus Argentum
Hefestus Argentum

Добавьте, пожалуйста, субтитры для русскоязычных. Очень интересно!

Жыл бұрын
TheSnork777 +1
TheSnork777

Згадується класик "Ніфіга не зрозумів, але дуже цікаво!"

7 ай бұрын
Peter Snayde +1
Peter Snayde

Але це нонсенс. Час - вигадана одиниця виміру, яку ми вигадали для себе, як і те, чим ми міряємо відстань.

Жыл бұрын
Евгений Губенко
Евгений Губенко

о, адекватный человек.

Жыл бұрын
Yevhen Lysytsia
Yevhen Lysytsia

З самого початку відео мене засмутило те, як тут "конуси" за вуха підтягнуті. Виявляється, все відео на цих конусах збудовано))) Я не спеціаліст в цій галузі, але АЛЬО які конуси?

Жыл бұрын
Biker_UA
Biker_UA

🇺🇦 👍

Жыл бұрын
OT_VINTA
OT_VINTA

я так понял, что кто или что попадая в центр черной дыры переносится в бесконечное будущее и оказывается в новой вселенной

Жыл бұрын
OT_VINTA
OT_VINTA

@GSi Fun тебе сепару не понять... ты же даже не понимаешь что такое сепаратор

Жыл бұрын
jSkrat Nyarlathotep
jSkrat Nyarlathotep

цікаво було б послухати переклади pbs spacetime

Жыл бұрын
The Dant
The Dant

Это так действует только для наблюдателя

Жыл бұрын
Sergij Epik
Sergij Epik

Зрозумів, чому мені до вподоби американські фантасти 20-го століття.

Жыл бұрын
The Alex +1
The Alex

Щойно ми перетнемо горизонт, решта Всесвіту відтепер позаду - в нашому минулому. Ми більше ніколи не зможемо отримати до нього доступ. Наше єдине можливе майбутне - це падати... аж до самої сингулярності. Здається ці слова можна застосувати не лише для чорних дір

Жыл бұрын
Yevhen Kapsha
Yevhen Kapsha

4:43 "простір і час стають відносними..." -тому що всі досліджування відносяться всього лише до замірів, а не до змін часу! Тому й міркування переміщення в часі не можливи. Траекторія часу не викривляється!

2 ай бұрын
Iван Русанов
Iван Русанов

дякую

Жыл бұрын
Вадим Комендацький
Вадим Комендацький

Українці чудові

Жыл бұрын
Дмитро Иванов +4
Дмитро Иванов

В фильме основанном на реальных событиях "Интерстеллар", Купер побывал в Черной дыре и вышел оттуда живым и невредимым, правда, спустя некоторое время, но всё же вышел из под горизонта событий. Где-то в вашем ролике нестыковочка с мнением известных физиков-консультантов "Интерстеллара"

Жыл бұрын
Elena Flerko
Elena Flerko

@illya.ruslanovich Shevchenko невже? Ні за що в це не повірю...

Жыл бұрын
illya.ruslanovich Shevchenko +1
illya.ruslanovich Shevchenko

Бо цей фільм - антинаукова маячня

Жыл бұрын
Elena Flerko
Elena Flerko

Погоджуюсь😂😂😂👍

Жыл бұрын
Sergiy Golovin
Sergiy Golovin

ох) десь на 6-7-ій хвилині мій мозок втратив застосовність)) [ 8:40 ]

Жыл бұрын
CHEER UP
CHEER UP

Яскраве підтвердження того, що 4-тий вимір - це час

Жыл бұрын
CHEER UP
CHEER UP

@Олександр Філипчук мені здається далі копати сенсу немає, бо це за межами людського розуміння)

Жыл бұрын
Олександр Філипчук
Олександр Філипчук

А 5 вимір це сукупність усіх можливих варіантів існувань всесвітів в кожну мить усього часу? Щось повинно бути більше за це…

Жыл бұрын
APOCALIPTIK88
APOCALIPTIK88

А чи безмасові частинки не поводяться в нашому всесвіту як астронавт за горизонтом подій, адже вони безкінечно падають з минулого в майбутнє зі швидкістю світла...

Жыл бұрын
Art
Art

Тысячи видео про космос пересмотрел, уже думал ничего интересного, а тут такое видео, красавцы!

Жыл бұрын
Анатолій Траксель
Анатолій Траксель

цікаво

Жыл бұрын
GSi Fun
GSi Fun

Тобто десь вже доходить що час це не вимір у всесвіті. Час це примітивне пояснення яке зручно сприймати нам як вимір. Ця клята помилка людства, що Всесвіт створений саме під нас, уповільнює весь розвиток. Сидять сліпі кроти і розмірковують що Всесвіт створений для них, таких обмежених і недосконалих.

Жыл бұрын
Oleksii Rudenko +1
Oleksii Rudenko

Просто вибух мозку.

Жыл бұрын
DEN-y-DEN DEN
DEN-y-DEN DEN

Привяжем космонавта к кораблю верёвкой. Космонавт пролетел за горизонт событий. И что теперь? Корабль не сможет вытащить назад космонавта? Космонавт потянет засобой весь корабль в черную дыру? Ведь корабль ещё может двигаться в разные стороны, а космонавт уже нет?

Жыл бұрын
DART DRILLER
DART DRILLER

@DEN-y-DEN DEN Космонавт будет двигаться в одну сторону-будущее. А если раздобыть кораблик, который может летать быстрее света, то гипотетически он будет уже машиной времени, и опять-таки, гипотетически сможет вытащить беднягу назад в прошлое. Осталось только раздобыть верёвку невосприимчивую к гравитации, иначе за горизонтом её разорвёт на атомы (для начала..); ну и такого же космонавта, с абсолютным иммунитетом к чудовищной радиации в придачу)

Жыл бұрын
DEN-y-DEN DEN
DEN-y-DEN DEN

@Alexius Uzhva Где в вопросе спрашивается о скоростях? Понимать?

Жыл бұрын
Alexius Uzhva
Alexius Uzhva

Швидкість падіння після перетину горизонту подій вища за швидкість світла, понимать?

Жыл бұрын
Анатолій Мосьпан
Анатолій Мосьпан

ВСІ наукові роботи на тему властивостей ЧД а також процесів які там проходять, знаходяться на рівні тлумачників СНІВ !!! І не більше того !!!

Жыл бұрын
Cassandra Demetridi +1
Cassandra Demetridi

От якби ще існувало "минуле" і "майбутнє"... ;)

Жыл бұрын
Александр Добролюб +1
Александр Добролюб

Простір стає «як час». А час схлопується у 1 мить. Так виглядає для «астронавта». «Міняються» – невдала абстракція. Кілька разів чув, однак не розумію цю мат. алегорію. Час для «астронавта» сильно сповільнюється. Чим ближче до «неминучого центру», тим повільніше. Якщо ви уявите себе «астронавтом» – залишки польоту відбудуться за мить. Ваш час майже спиниться. Хоча для колег на кораблі ви падатиме певний час. Чимось це схоже як у фотона не існує часу у нашому сенсі. Для нього є єдиний простір-час від появи до падіння на щось. Так і для «астронавта», чим ближче ЧД, тим суб’єктивно швидше вона наближається. І в кінці він у одну мить опиняється у її центрі, чи що там є. Бо його особистий час практично спинився. Хоча це все теж чиста абстракція Ейнштейна. Ніхто не бував всередині ЧД. Навіть близько швидкості світла ніхто не літав.

Жыл бұрын
dubikland +2
dubikland

Класний голос, що озвучує. Ніби трохи через ніс, але класний

Жыл бұрын
Олег Токарчук
Олег Токарчук

Це голос Volodymyr O`kropp | Радіо FM Галичина

Жыл бұрын
Denys
Denys

Щось у вас не так. Астронавт не буде падати у центр ЧД, не встигне. Для нього після перетину горизонта подій пройде мить і він повернеться з під горизонту, бо сама ЧД випарується. За його мить всі зовнішні спостерегачі помруть, зірки згаснуть, розширення всесвіту порозриває навіть атоми... пройдуть трильйони років в надцятій степені.

Жыл бұрын
Олександр Жиденко +2
Олександр Жиденко

Ну, коли чорна діра випарується, то з неї вийде лише випаровування. В тому числі тої енерґії, яка колись була астронавтом...

Жыл бұрын
Павло Кіндрат
Павло Кіндрат

Але ж вчені фіксують випромінення чорних дір. Якщо горизонт подій формується гравітацією і вирватись зза нього неможливо, то звідки береться випромінення?

Жыл бұрын
Цікава наука
Цікава наука

Квазар - це і є об'єкт з чорною дірою в центрі.

Жыл бұрын
Павло Кіндрат
Павло Кіндрат

@Andrii Tsibrii дякую. За акреаційний диск - це і так щрозуміло. Але я чомусь думав, що джети формуються на самому горизонті подій (або за ним, як у квазарів), що, в свою чергу, є свідченням нелінійності гравітаційного впливу. Доведеться перевизначити для себе саме поняття горизонту подій.

Жыл бұрын
Vlad Zemlyanyn
Vlad Zemlyanyn

@Audio-Tech-Fil Неправду написав, бо чорна діра дуже потужно випромінює у вигляді джетів з акреаційного диска навколо неї. І є навіть випромінювання з-під горизонту подій, вірніше воно зароджується на горизонті внаслідок квантових ефектів. Випромінювання Хокінга називається. Внаслідок нього діра з часом зникає через мільярди років.

Жыл бұрын
Audio-Tech-Fil
Audio-Tech-Fil

@Andrii Tsibrii Я вам нічого не писав, спробуйте розплющити очі, і уважно гляньте, до кого адресовані мої слова!

Жыл бұрын
Andrii Tsibrii
Andrii Tsibrii

@Audio-Tech-Fil перечитайте коментар уважно, я не писав що саме діра з під горизонту подій щось випромінює, і почитайте що таке квазари

Жыл бұрын

Келесі

Вниз - це куди? [Vsauce]

25:40

Вниз - це куди? [Vsauce]

Цікава наука

Рет қаралды 219 М.

Vampire SUCKS Human Energy 🧛🏻‍♂️🪫

0:34

Vampire SUCKS Human Energy 🧛🏻‍♂️🪫

Alan Chikin Chow

Рет қаралды 45 МЛН

ОЧЕНЬ СТРАННЫЕ САЙТЫ В ИНТЕРНЕТЕ

19:18

ОЧЕНЬ СТРАННЫЕ САЙТЫ В ИНТЕРНЕТЕ

TheBrianMaps

Рет қаралды 2,9 МЛН

립 타투로 메이크업 하기

0:37

립 타투로 메이크업 하기

승비니 Seungbini

Рет қаралды 37 МЛН

На что ВЫ готовы ради УСПЕХА? - ТОПЛЕС

35:05

Подорож на край Всесвіту Документальний фільм  National Geographic

1:34:45

Подорож на край Всесвіту Документальний фільм National Geographic

Проекты, и Конструирование

Рет қаралды 218 М.

Чому гравітація - це не сила [Veritasium]

16:42

Чому гравітація - це не сила [Veritasium]

Цікава наука

Рет қаралды 125 М.

Як обертаються чорні діри [Veritasium]

10:22

Як обертаються чорні діри [Veritasium]

Цікава наука

Рет қаралды 22 М.

Why Time and Space swap in a Black Hole

12:11

Why Time and Space swap in a Black Hole

ScienceClic English

Рет қаралды 766 М.

Як розвивалася технологія відео [Veritasium]

12:18

Як розвивалася технологія відео [Veritasium]

Цікава наука

Рет қаралды 29 М.

Чи світитимуть фари на швидкості світла? [Vsauce]

12:38

Vampire SUCKS Human Energy 🧛🏻‍♂️🪫

0:34

Vampire SUCKS Human Energy 🧛🏻‍♂️🪫

Alan Chikin Chow

Рет қаралды 45 МЛН